שיפוץ מטבח – לשפץ לבד או לקחת בעל מקצוע?

המטבח הינו אחד מחללי הבית השימושיים ביותר ואנו נוהגים לבלות בו שעות רבות במהלך השבוע, במיוחד כשמדובר במטבח המשרת בני משפחה רבים. לנראות המטבח, המשליכה על הרגשתנו בזמן השהייה בו, חשיבות רבה עבורנו ולכן רבים מרגישים צורך מעת לעת לשדרג או לשפץ. אך האם תהליך השיפוץ במטבח מצריך מאתנו להתכונן לבלאגן, לכלוך והוצאות כספיות כבדות, או שמא יש באפשרותנו להפוך את התהליך לפשוט, זול ואף לבצעו באופן עצמאי?

כשמדברים על חידוש או שיפוץ המטבח, יש להבין ראשית מהי מטרת השיפוץ, שכן אם מדובר בשיפוץ או שדרוג קל, לצורך ריענון המראה, הוא יצריך עבודה שונה בתכלית מזו הנדרשת כאשר מעוניינים בהחלפה כוללת של המטבח.

עשה זאת בעצמך (DIY)

כאשר מדובר בשיפוץ "קוסמטי" שמטרתו ריענון המראה וחידושו, תופתעו לגלות עד כמה הדבר עשוי להיות פשוט, זול יחסית ואף מהנה ומגבש עבור בני הבית. עבודות שיפוץ, שדרוג וחידוש מעין אלה, ניתנות לביצוע באופן עצמאי, על ידי רכישת החומרים והאביזרים הנדרשים בלבד וללא כל צורך בהכשרה, ידע או ניסיון קודמים.

אז אם החלטתם שברצונכם לתת למטבח בביתכם מראה חדש ללא כל צורך בעזרת אנשי מקצוע, תוכלו לעשות בו בקלות יחסית את השינויים הבאים: צביעת הקירות, צביעת דלתות הארונות או הדבקת טפט עליהם, החלפת דלתות (ניתן להזמין על פי מידות), הוספת קולט אדים (הנותן לעיתים מראה יוקרתי יותר), שינוי או הוספת פריטים עיצוביים (קערת פירות, תמונה, שעון, כלים מעוצבים למטבח ועוד), החלפת ברז והחלפת התאורה.

כמו כן, גם הוספת או שינוי מכשירי החשמל (יחד עם יתר השינויים), יכולים לתרום רבות למראה המטבח. תופתעו לגלות עד כמה הוספת מכונת קפה, מתקן מים צבעוני, או מכשיר חשמלי אחר בצבע חדש ישדרגו את מראה המטבח ויעניקו לו מראה חדש.

לעיתים, גם לעבודות פשוטות אלה תוכלו להיעזר באנשי מקצוע, אך זהו כבר שיקול של עלות ותועלת, הנוגע למגבלות הזמן, היכולת והתקציב שלכם.

שיפוץ כללי

כאשר מעוניינים בשיפוץ מקיף, לרוב מתוך צרכים פונקציונאליים, העבודה הנדרשת מורכבת הרבה יותר ונדרש להיעזר עבורה באנשי מקצוע. כשעולה הצורך בשינוי מבנה המטבח, נקודות החשמל, החלפת ארונות, אינסטלציה, ריצוף וכו', יש לפנות לבעלי מקצוע מתאימים המתמחים בעבודות מעין אלה.

במקרים אלה, נהוג לפנות לאחת מהחברות המציעות "מטבח קומפלט", מאפשרות ללקוח לבחור את דגם המטבח הרצוי ודואגות לכל הנוגע לעניין פירוק המטבח הקיים והתקנת החדש. עלות מטבח חדש תלויה בגודלו ובעיצוב הנבחר ועשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים, בתוספת עלויות ההובלה, ההתקנה והפירוק.

בבואכם לשפץ את המטבח, חשוב אם כן להחליט מהן מטרותיכם, שכן אם ברצונכם לרענן את המראה, לעיתים אין צורך בשיפוץ מלא אלא ב"טיפול קוסמטי" נכון.

כמו כן, טרם בחירתכם בסוג השיפוץ והעבודה הנדרשת עבורו, היו מודעים ליכולותיכם וכישוריכם לביצוע העבודות וכמו כן למגבלות הזמן והתקציב העומדים לרשותכם. תתחדשו!

רוצים להתחיל שיפוץ?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את הפרטים שלכם פה ואנו נחזור אליכם